понедељак, 24. септембар 2012.

Ažuriranje BIOS-a bez flopija i win-a

Nedavno sam bio u situaciji da ažuriram BIOS na noviju verziju na ASRock matičnoj ploči. Nažalost, nemam više nigde flopi uređaj a da ne pričam o win98-ici, sa kojom sam to nekada radio.
Na svu sreću ažuriranje BIOS-a se može obaviti i sa CD medija, a na linux-u sve ostalo je ralativno lako odraditi. Dakle, potrebno je prvo skinuti imidž FreeDOS-a (ovo nije zvanična .ISO slika, već prvi flopi za podizanje sistema), i raspakovati ga:
wget http://www.fdos.org/bootdisks/autogen/FDOEM.144.gz
gunzip FDOEM.144.gz

a zatim učitati potrebne fajlsisteme u kernel:
sudo modprobe vfat
sudo modprobe loop

potom pravimo privremeni direktorijum i montiramo skinuti imidž u njega:
sudo mkdir /tmp/floppy
sudo mount -t vfat -o loop FDOEM.144 /tmp/floppy

iskopiramo alat za ažuriranje (za ASRock matoične ploče to je ASRFLASH.exe) i BIOS datoteku (za matičnu ploču na kojoj sam ja radio to je K7U600_1.90):
sudo cp ASRFLASH.exe /tmp/floppy
sudo cp K7U600_1.90 /tmp/floppy

i na kraju odmontiramo imidž, i napravimo .ISO sliku:
sudo umount /tmp/floppy
mkisofs -o bootcd.iso -b FDOEM.144 FDOEM.144

Ostaje nam još samo da narežemo napravljenu sliku (ja sam je rezao na CD-RW) i da resetujemo računar sa CD-om u optičkom uređaju (računar naravno mora biti podešen da se podiže prvo sa optičkog uređaja) i dalje, ažuriranje BIOS-a se vrši kao sa isto kao flopija.

Нема коментара:

Постави коментар